BAHASA IBAN | |||
KELAS | Tahun 1 | HARI | 10 Februari 2011 |
NEMBIAK | 18 iku | JAM | 1130-1230 |
MENDING ENGGAU BEJAKU | |
TEMA | Dimensi Diri |
TOPIK | Diri Empu |
FOKUS | Standard Isi | 1.1 | Sepenembu belajar ba primari 6 nembiak ulih mending, ngelala munyi leka jaku, nyebut leka jaku ngena intonasyen ti betul dikena ngenataika reti ti nyemetak. |
Standard Pelajar | 1.1.1 | Ulih mending, nyebut, mereti lalu bebidaka munyi leka jaku ti ngundan:
· Munyi ari batang tubuh | |
FOKUS SANGKING | 1.1.2 | Ulih mending, nyebut, mereti lalu bebidaka munyi leka jaku ti ngundan:
|
OBJKETIF | Ba pengujung pelajar, nembiak ulih:
|
PENGISI KURIKULUM |
|
KEREBAN / MEDIA | Kad leka jaku enggau kereban ICT (Komputer/LCD) |
AKTIVITI NGAJAR ENGGAU BELAJAR | PENGISI KURIKULUM | NOTE |
Rurun 1 1. Pengajar nunjukka chara mansutka bunyi ke tau/ulih digaga ari batang tubuh. Chunto: nempapka jari, ngensung, batuk, etb. 2. Nembiak nitih ke munyi ke ditunjuk/dipasutka pengajar. 3. Pengajar nerangka munyi ari sura nyawa enggau ari batang tubuh. | Kontekstual Verbal linguistik BCB: Mending ke penerang | Gambar diayanka ba kad gambar Ø Pengerindu |
Rurun 2 1. Pengajar mandangka kad leka jaku Chunto: nempap; ngensung; batuk 2. Pengajar nyebut leka jaku (ba kad) ngagai nembiak ngena sebut ti nyemetak. 3. Nembiak nyebut leka jaku ke diayanka/dipandangka pengajar. | Mending Verbal linguistk | Chunto kad leka jaku: (munyi ari batang tubuh) Nempap Ngensung batuk |
Rurun 3 1. Pengajar ngayanka kad leka jaku ke ngundan leka jaku vocal tebuka Chunto: mata baka biru asi 2. Nembiak nyebut leka jaku ke diayanka pengajar ba kad nya tadi. | Nyengkuran runding | Kad leka jaku mata baka biru asi |
Rurun 4 1. Pengajar mai nembiak nyepil lalu macha leka jaku (vowel tebuka) baka ba kad ke dipandangka. 2. Nembiak nuliska leka jaku nunda ba kad ke diayanka tadi. 3. Pengajar nyimpul utai ti dipelajar baka ke datas nya tadi. | Kerja latih | Kad leka jaku vocal & vocal besekat glotis |
Refleksyen: |
Refleksi:
Sebelum:
Sebelum saya masuk mengajar murid-murid Bidayuh Selako berbahasa Iban, Saya sangat bimbang sekiranya apa yang saya ajarkan untuk hari ini nanti berjaya ataupun tidak. Saya terus mencuba dan menguatkan semangat dalam diri saya sendiri. Saya sediakan pelbagai bahan bantu mengajar agar dapat memudahkan sesi pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas.
Semasa :
Seperti yang saya duga. Murid terpinga-pinga mendengar apa yang saya katakan dan apa yang saya ajarkan kepada mereka. Saya menjadi susah hati. Maka saya terpaksa mengambil jalan alternatif untuk menyelesaikan masalah ini. Dengan yang demikian maka saya pun mengambil langkah yang terbaik dengan mengajar dalam dwibahasa, Bahasa Melayu dan juga Bahasa Iban. Dengan cara ini maka objektif pengajaran dan pembelajaran saya tercapai juga akhirnya. Bahan bantu mengajar yang saya gunakan dapat menarik minat murid-murid untuk mengetahui dengan lebih jelas tentang apa yang saya sampaikan kepada mereka untuk hari ini.
Selepas:
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran untuk kali ini, murid-murid sudah pandai melakukan aktiviti yang saya sediakan dalam Bahasa Iban walaupun agak lambat. tetapi ini adalah satu perkembangan yang sangat baik. Saya berharap mereka akan lebih memahami dan menjiwai Bahasa Iban seperti bahasa yang lain juga...
No comments:
Post a Comment